Isolement - Levenslessen met Maria

Tijd van inzicht


Ik vroeg me af welke les ik leer uit dit sociale isolement?Sociaal isolement voorspelt een formele denkstoornis - Gedachten ...

Nu heb ik mijn antwoord gevonden.
Ik zie dat het voor de mens niet evident is om zo hard met zichzelf bezig te zijn en dit zeer bewust te ervaren. Ik zie tegelijk wel dat dit een leerrijk en positief proces is.
De tijd gaat sneller dan we denken, en we beseffen het niet eens.

Wat ik eindelijk heb geleerd nu, is dat ik al 9 jaar in isolement leef.
Ik begreep mijn eigen moeilijkheden niet en kon ze zelfs niet benoemen. Ik dacht altijd dat ik gewoon mijn familie heel veel miste. Wat ik nu wel geleerd heb, is dat ik het als een echt isolement kan benoemen. Dit is zo voor mij omdat mijn contact met mijn landgenoten, mijn vrienden en mijn familie extreem beperkt is geworden van de ene dag op de andere. 

Het gevoel van geïsoleerd zijn, is veel meer dan alleen iets of iemand missen.
Het is een deel van ons 'zijn' die we niet kunnen beleven, die we niet kunnen vergeten, maar we moeten ermee leren leven. Dat wil niet zeggen dat we alles accepteren en alles van zelf goed zou komen. 
Het wordt elke dag erger, omdat een deel van ons steeds dezelfde momenten uit het verleden wilt herbeleven.
De onzekerheid is pijnlijk. De onzekerheid die met zijn afstand het moeilijk maakt om vanuit dat isolement weg te gaan. Het isolement doorbreken lijkt me moeilijker dan ooit gedacht.

Wat mensen nu meemaken, is iets wat ik al vele jaren probeer te doorbreken. Sociaal isolement is mentaal een harde appel om te doorbijten. Ik denk dat mensen zich nu wat meer kunnen inleven in mijn jaren van isolement.

                                                                                              Hopelijk……

Reacties

  1. Hey Maria
    Ik kreeg de krop in de keel terwijl je je post las.
    Ik hoop met je mee, dat je snel terug je geliefde familieleden en vrienden kan zien.
    Groetjes Louise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Louise
      Bedankt voor jouw steun! Welkom op mijn blog:-)
      Groetjes Maria

      Verwijderen
  2. Maria, ik kan je begrijpen! Het zal niet evident voor jou geweest zijn om alles achter te laten. Heel veel respect voor jou. Ik weet dat het voor jou niet makkelijk is om deze blogs te schrijven, maar ik vind dat je dat heel goed doet, bijna geen schrijffouten! Je mag trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten